forkredit.com | www.sadowod.com | Ñàíêò-Ïåòåðáóðã | finntalk.com

Compartimentul resurse umane, financiar – contabilitate, juridic, achiziții publice, administrativ și relații publice

  • Cons. Jr. PîrvuleÈ›u Monica Mihaela

  • Cons. Oprea Carmen

  • Cons. Bucurel Georgiana

  • Cons. Papa Mitiriță Cristinel

  • Cons. TiÈ›a Mihai

  • Cons. Băjenaru Aura Elena 

 

ATRIBUÈšII:

  • organizează ÅŸi urmăreÅŸte evidenÅ£a angajamentelor bugetare în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul FinanÅ£elor Publice în acest scop;
  • în cursul exerciÅ£iului bugetar anual, în colaborare cu unităţile subordonate, asigură întocmirea de propuneri de rectificare a bugetului aprobat;
  • întocmeÅŸte situaÅ£iile financiare trimestriale ÅŸi anuale, compuse din bilanÅ£, cont de execuÅ£ie bugetară ÅŸi anexe, ÅŸi asigură depunerea acestora la minister, la termenele stabilite de acesta;
  • întocmeÅŸte instrucÅ£iunile privind efectuarea plăţilor directe aferente sumelor autorizate;
  • asigură întocmirea necesarului de fonduri ÅŸi transmiterea acestuia la Ministerul Agriculturii ÅŸi Dezvoltării Rurale în vederea efectuării cererilor de deschidere de credite pe baza solicitărilor din cadrul direcÅ£iei ÅŸi a analizei stadiului execuÅ£iei bugetului aprobat;
  • asigură relaÅ£iile direcÅ£iei pentru agricultură cu Ministerul Agriculturii ÅŸi Dezvoltării Rurale, direcÅ£iile judeÅ£ene de trezorerie, Curtea de Conturi ÅŸi alte instituÅ£ii cu atribuÅ£ii de control pe linia activităţii financiar contabile, privind îndeplinirea obligaÅ£iilor ce îi revin, prevăzute de actele normative în vigoare;
  • întocmeÅŸte contul de execuÅ£ie pentru plăţile directe efectuate;
  • elaborează ÅŸi prezintă spre aprobare trezoreriei programul de finanÅ£are a investiÅ£iilor, urmăreÅŸte realizarea acestuia ÅŸi ia măsuri de Å£inere a evidenÅ£ei operative a operaÅ£iunilor financiar-contabile ce derivă din acesta ;
  • înregistrează în evidenÅ£a financiar-contabilă toate operaÅ£iunile cu caracter economico-financiar care au loc în cadrul unităţii pe bază de documente legale, întocmite ÅŸi aprobate conform instrucÅ£iunilor de aplicare a planului de conturi ÅŸi a actelor normative în vigoare ;
  • întocmeÈ™te raportul trimestrial privind activitatea de control financiar preventiv propriu;
  • controlează Å£inerea evidenÅ£ei sintetice ÅŸi analitice a cheltuielilor după natura lor ;
  • inventariază anual patrimoniul unităţii, efectuând valorificarea acesteia ;
  • întocmeÅŸte notele contabile ÅŸi centralizatoarele pentru debitarea, respectiv creditarea conturilor;
  • efectuează, chenzinal sau ori de câte ori este nevoie, plata drepturilor băneÅŸti (salarii, indemnizaÅ£ii concedii de odihnă, concedii medicale, sporuri, etc.);
  • întocmeÅŸte planul de casă ;
  • întocmeÅŸte evidenÅ£a contabilă a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, materiilor, materialelor, mijloacelor băneÅŸti;
  • asigură încadrarea în plafoanele alocate pentru plata utilităţilor: energia electrică ÅŸi termică, convorbirile telefonice etc.
  • asigură fundamentarea pe baza propunerilor ÅŸi situaÅ£iilor de lucrări, a planului de investiÅ£ii ÅŸi cheltuieli pentru reparaÅ£ii capitale la obiectivele de investiÅ£ii ale direcÅ£iei, finanÅ£ate de la bugetul de stat, funcÅ£ie de volumul alocat;
  • asigură fundamentarea ÅŸi susÅ£ine propunerile pentru utilaje ÅŸi dotare, împarte fondurile, intervine pentru suplimentarea sau respectarea acestora;
  • întocmeÅŸte documentaÅ£iile pentru avize de combustibil, asigură înaintarea ÅŸi susÅ£inerea acestora la organele avizatoare pentru obÅ£inerea acordurilor;
  • analizarea documentaÅ£iilor pentru scoaterea din funcÅ£iune a fondurilor fixe ÅŸi pentru casarea mijloacelor fixe aparÅ£inând unităţilor subordonate, conform legislaÅ£iei;
  • elaborează documentaÅ£iile privind acordul pentru transferuri de fonduri fixe între unităţile bugetare;
  • asigură participarea, conform legislaÅ£iei, la adjudecarea execuÅ£iei lucrărilor de construcÅ£ii, la recepÅ£ionarea acestora în vederea asigurării calităţii, siguranÅ£ei ÅŸi durabilităţii construcÅ£iilor;
  • verifică respectarea ÅŸi aplicarea normelor metodologice în contractarea ÅŸi achiziÅ£ionarea lucrărilor de proiectare ÅŸi execuÅ£ie, a derulării fondurilor de la buget;
  • asigură procurarea în limitele bugetului aprobat, a materialelor administrativ-gospodăreÅŸti, rechizite, etc., cu respectarea prevederilor legale privind achiziÅ£iile publice ;
  • organizează activitatea de întreÅ£inere ÅŸi curăţenie a locurilor de muncă, a echipamentelor de birou, a instalaÅ£iilor sanitare, de iluminat ÅŸi încălzire;
  • întocmeÈ™te ÅŸi Å£ine la zi evidenÈ›a tehnico-operativă a aprovizionării cu materiale ÅŸi piese de schimb ;
  • organizează ÅŸi răspunde de paza sediului instituÅ£iei ;
  • asigură programul de întreÅ£inere revizii ÅŸi reparaÅ£ii a mijloacelor fixe, maÅŸinilor ÅŸi a utilajelor din dotarea unităţii ;
  • asigură eliberarea foilor de parcurs ÅŸi acordă viza de bună circulaÅ£ie rutieră a mijloacelor de transport;
  • ia măsuri în vederea organizării activităţii de întreÅ£inere ÅŸi reparare a mijloacelor de transport din dotarea unităţii în condiÅ£ii de siguranţă în circulaÅ£ie ;
  • gestionează bonurile de consum ÅŸi piesele de schimb pentru mijloacele de transport din dotare ;
  • asigură activitatea de secretariat, asigurând primirea ÅŸi înregistrarea tuturor documentelor interne sau din afara instituÅ£iei, precum ÅŸi expedierea acestora;
  • răspunde de aplicarea prevederilor legale referitoare la confecÅ£ionarea, folosirea ÅŸi evidenÅ£a ÅŸtampilelor ÅŸi sigiliilor;
  • asigură evidenÅ£a, selecÅ£ionarea, păstrarea documentelor create ÅŸi deÅ£inute în arhiva direcÅ£iei;
  • întocmeÈ™te ÅŸi supune spre aprobarea Ministerului Agriculturii ÅŸi Dezvoltării Rurale, a structurii organizatorice a direcÅ£iei ÅŸi a statelor de funcÅ£ii ÅŸi de personal ;
  • verifică ÅŸi asigură îndeplinirea condiÅ£iilor pentru selectarea ÅŸi angajarea personalului ;
  • asigură stabilirea salariilor în conformitate cu actele normative în vigoare;
  • ia măsuri pentru întocmirea ÅŸi păstrarea contractelor individuale de muncă È™i a dosarelor personale ale salariaÅ£ilor;
  • întocmeÅŸte planurile anuale de formare profesională a personalului ÅŸi urmăreÅŸte modul lor de realizare;
  • întocmeÅŸte documentele de angajare ÅŸi de încetare a raporturilor de muncă sau de serviciu, după caz, pentru salariaÅ£i;
  • întocmeÅŸte ÅŸi actualizează evidenÅ£a permanentă a vechimii în muncă a personalului în vederea acordării drepturilor generate de aceasta, în conformitate cu prevederile legale în vigoare ;
  • întocmeÅŸte programarea concediilor de odihnă ÅŸi urmăreÅŸte respectarea acesteia;
  • asigură procesul de evaluare a performanÅ£elor profesionale individuale, în scopul aplicării corecte a procedurilor de evaluare ;
  • pe baza regulamentului de organizare ÅŸi funcÅ£ionare cadru, aprobat de Ministerul Agriculturii ÅŸi Dezvoltării Rurale, ia măsuri pentru întocmirea ÅŸi supunerea spre aprobare a regulamentului de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţii;
  • asigură procesul de întocmire a fiÅŸelor de post pentru toate funcÅ£iile prevăzute în statul de funcÅ£ii aprobat;
  • întocmeÅŸte ÅŸi asigură transmiterea în termen a dărilor de seamă statistice privind forÅ£a de muncă ÅŸi cheltuielile de personal ÅŸi toate celelalte situaÅ£ii privind salariaÅ£ii direcÅ£iei .
  • asigură cadrul necesar respectării de către toÅ£i salariaÅ£ii a procedurilor legale care au aplicabilitate în activitatea internă a direcÅ£iei;
  • urmăreÅŸte întocmirea contractelor comerciale ÅŸi civile ÅŸi soluÅ£ionarea neînÅ£elegerilor generate de încheierea ÅŸi executarea acestora;
  • urmăreÅŸte obÅ£inerea copiilor de pe sentinÅ£ele sau deciziile pronunÅ£ate de instanÅ£ele de judecată precum ÅŸi legalizarea ÅŸi investirea lor cu formulă executorie, după ce acestea au rămas definitive, solicitând executarea silită a acestora, dacă este cazul;
  • asigură comunicarea către compartimentul financiar-contabilitate a titlurilor executorii pentru a fi operate ;
  • asigură procesul de verificare ÅŸi îndrumare a activităţii de urmărire a debitelor ;
  • ia măsuri pentru prevenirea litigiilor patrimoniale ÅŸi a pagubelor care fac obiectul acestor litigii ;
  • ia măsuri pentru organizarea bazei de documentare a instituÅ£iei care include colecÅ£ia de monitoare oficiale;
  • ia măsuri pentru aducerea la cunoÅŸtinÅ£a compartimentelor din carul direcÅ£iei a actelor normative apărute, asigurând asistenÅ£a juridică pentru aplicarea corectă a acestora;
  • asigură consultanÈ›a de specialitate, întocmeÈ™te avize È™i opinii cu caracter juridic;
  • asigură reprezentarea direcÈ›iei în faÈ›a instanÈ›elor, în baza împuternicirilor date de directorul executiv al acesteia;
  • întocmeÈ™te toate actele procedurale necesare în vederea reprezentării direcÈ›iei în faÈ›a instanÈ›elor judecătoreÈ™ti;
  • exercită căile de atac ordinare È™i extraordinare pentru îndreptarea hotărârilor pronunÈ›ate de instanÈ›e;
  • È›ine evidenÈ›a tuturor cauzelor aflate în instanÈ›e;
  • avizează din punct de vedere juridic toate documentele emise în cadrul direcÈ›iei, documente care poartă semnătura directorului executiv al acesteia;
  • elaborează,împreună cu structurile abilitate din cadrul ministerului, planul demăsuri tehnico organizatorice,pentru sectorul public ÅŸprivat,care să permită continuarea lucrărilor agricole petimdrăzboi;
  • elaborarează propuneri de măsuri pentru asigurarea principalelor produse agroalimentare destinate forÅ£elor sistemului naÅ£ional de apărare ÅŸi nevoilor de hrană ale populaÅ£ieiîncondiÅ£iiderăzboi;
  • prezintăCompartimentului Probleme Specialedate ÅŸi informaÅ£ii privind potenÅ£ialul economic ÅŸi uman în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice,conformlegii;
  • întocmeÅŸte ÅŸi reactualizează permanent Registrul pentru evidenÅ£a militară a personalului angajat;
  • întocmeÅŸteconformH.G.nr.338/2002fiÅŸedeevidenţătuturorangajaÅ£ilor;
  • Å£inepermanent legăturacucentrele militare teritoriale desectorÅŸijudeÅ£ene înlegăturăcu situaÅ£iamilitarăaangajaÅ£ilor;
  • asigură Ã®calitate dRegistratură primirea,înregistrareÅŸdistribuirea corespondenÅ£ei de la/ÅŸi la autorităţilpublice centrale,locale, instituÅ£iile publice,operatorieconomici sau persoane fizice;
  • francheazăşiexpediazăcorespondenÅ£aelaboratăîncadruldirecÈ›iei agricole judeÈ›ene/direcÈ›iei agricole a municipiului BucureÈ™ti.
  • asigură evidenÅ£a,păstrarea,procesarea,multiplicarea,manipularea,transportul,transmiterea ÅŸi distrugerea documentelor care conÅ£in informaÅ£ii clasificate;
  • asigură un delegat împuternicit pentru transportul ÅŸi executarea operaÅ£iunilor de predare –primirecorespondenÅ£eclasificate;
  • È›ine evidenÅ£a documentelor elaborate în urma activităţilor efectuate ÅŸi asigură confidenÅ£ialitatealor.
  • asigură organizarea instruirii salariaÅ£ilor instituÅ£iei în domeniul securităţii ÅŸi sănătăţii în muncă (instruirea se realizează periodic, prin modalităţi specifice stabilite de comun acord de către conducătorul instituÅ£iei, comitetul de securitate ÅŸi sănătate în muncă ÅŸi sindicat sau reprezentanÅ£ii salariaÅ£ilor);
  • identififică pericolele È™i evaluează riscurile pentru fiecare component a sistemului de muncă;
  • elaborează, îndeplineÈ™te, monitorizează È™i actualizează planul de prevenire È™i protecÈ›ie;
  • elaborează instrucÈ›iuni proprii pentru completarea reglementărilor de securitate È™i sănătate în muncă È›inând seama de particularitățile activitățiilor unității;
  • asigură verificarea însuÈ™irii È™i aplicării de către salariaÈ›i a măsurilor prevăzute în planul de prevenire È™i protecÈ›ie, precum È™i a atribuÈ›iilor È™i responsabilitățiilor ce le revin în domeniul securității È™i sănătății în muncă, stabilite prin fiÈ™a postului;
  • elaborează tematicile pentru toate fazele de instruire, asigurarea informării È™i instruirii salariaÈ›ilor în domeniul securității È™i sănătății în muncă;
  • elaborează programul de instruire-testare la nivelul unității;
  • evidenÈ›iază zonele cu risc ridicat È™i specific prevăzute la art. 101 -107 din HG nr. 1425/2006;
  • evidenÈ›iază posturile de lucru care la recomandarea medicului de medicina muncii necesită testarea aptitudinilor È™i/sau control psihologic periodic;
  • verifică starea de funcÈ›ionare a sistemelor de alarmare È™i avertizare;
  • informează angajatorul în scris, asupra deficienÈ›elor constatate în timpul controalelor efectuate la locurile de muncă È™i propune măsuri de prevenire È™i protecÈ›ie;
  • urmăreÈ™te realizarea măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă cu prilejul vizitelor de control;
  • întocmeÈ™te necesarul de mijloace materiale pentru desfășurarea activităților de prevenire È™i protecÈ›ie;
  • elaborează È™i participă la aplicarea concepÈ›iei de apărare împotriva incendiilor la nivelul instituÈ›iei;
  • controlează aplicarea normelor de apărare împotriva incendiilor în cadrul instituÈ›iei;
  • propune includerea în bugetul instituÈ›iei a fondurilor necesare organizării activității de apărare împotriva incendiilor;
  •  Ã®ndrumă È™i controlează activitatea de apărare împotriva incendiilor;
  • organizează È™i asigură instruirea salariaÈ›iilor din instituÈ›ie conform OMI nr. 712/2005 È™i a OMI nr. 786/2005 privind cunoaÈ™terea È™i respectarea normelor PSI;
  • prezintă conducerii instituÈ›iei semestrial, raportul de evaluare a capacității de apărare împotriva incendiilor;
  • asigură primirea, înregistrarea ÅŸi soluÅ£ionarea sesizărilor solicitanÅ£ilor (petenÅ£ilor) ÅŸi a solicitărilor de informaÅ£ii de interes public;
  • organizează evidenÅ£a răspunsurilor ÅŸi a chitanÅ£elor privind costul serviciilor de copiere a documentelor cerute, suportate de solicitanÅ£i;
  • răspunde de întocmirea ÅŸi publicarea unui raport anual privind accesul la informaÅ£iile de interes public;
  • ia măsuri pentru asigurarea modelelor formularelor-tip ale cererilor de informaÅ£ii de interes public, ale reclamaÅ£iilor administrative, ale scrisorilor de răspuns la aceste solicitări;
  • înregistrează documentele la zi, într-un registru prevăzut pentru acest scop;
  • organizează funcÅ£ionarea Punctului de informare-documentare;
  • monitorizează întrebările presei în sensul asimilării de date pentru eventualele probleme ce trebuie soluÅ£ionate;
  • ia măsuri în vederea întreÅ£inerii paginii de Internet;
  • asigură furnizarea către ziariÅŸti într-o manieră promptă ÅŸi completă, a informaÅ£iilor de interes public ce privesc activitatea direcÅ£iei;
  • asigură acordarea acreditărilor ziariÅŸtilor ÅŸi a reprezentanÅ£ilor mijloacelor de informare în masă, în termen de cel mult două zile de la înregistrare;
  • asigură informarea în timp util ÅŸi acordă accesul ziariÅŸtilor la activităţile ÅŸi acÅ£iunile de interes public organizate de direcÅ£ie;
  • ia măsuri de retragere a acreditării unui ziarist numai pentru fapte care împiedică desfăşurarea normală a activităţii direcÅ£iei ÅŸi care nu privesc opiniile exprimate în presă de către respectivul ziarist;
  • asigură organismul de presă de acreditarea unui alt ziarist în locul celui care a pierdut acreditarea.

 

 

 

 

Pin It